Egzersize Genel Bir Bakış

12/12/2017 11:38

Herkese Merhabalar,

Spor ve sağlık alanındaki dokuz yıllık deneyimlerimi gerek üyelerimize gerekse bize kadar erişen siz değerli site ziyaretçilerimize sunmak, bilimsel ve deneyimsel doğruları, birikimimizi ve başarı öykülerimizi paylaşmaktan büyük mutluluk duymaktayız. Karşılıklı sohbet, fikir alış – verişi tadındaki bu konularda sizlerin de talep ve yönlendirmelerinizi bekliyorum.


 

İlk konumuz, “Egzersize Genel Bir Bakış”

  • Egzersizleri düzenli ve devamlı hale getirmenizi öneririm. Haftada en az 2 yapabiliyorsanız 3 ya da 4 gün egzersiz yapın çünkü hafta 7 gün.

  • Beslenmenin egzersiz üzerindeki etkilerini sonraki yazılarımda detaylandıracağım ama seans öncesi ve sonrası “doğru beslenme” sağlanamazsa sonuç size çok da verimli dönmeyecektir. Bu konuda size bir önerimde saatler; egzersizden en az 2 saat önce yemek yemiş olursanız daha rahat bir mide ile daha iyi bir sonuç alabilirisiniz.

  • Omurga sağlığı için 7-8 saatlik uyku önerilir. Çok geç saatlere kadar ayakta olup, gün ortasına doğru uyanmayın. Uykunuzu düzenli hale getirmeye çalışın.

  • Yine düzenli egzersiz yapan kişilerin günlük su ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir. Çünkü egzersiz sırasında kas kasılmaları ve krampların önüne geçmek için yeterli oranda su tüketimi de metotlardan biridir.

  • T. K. D. Kuralı: Tanı, Koru, Dikkatli Çalış. Seanslarınızı bu kurallarda yapıyor musunuz?

Bu eğitmeninizin en önemli özelliği olmalı.

  • Egzersiz yapanların bir kısmı yağ yakımını hedefler. Burada tavsiyem; nabzın interval (kontrollü, iniş – çıkışlı) çalışması size daha fazla verim sağlayacaktır.

  • Egzersizlerinizi hep yanı düzlemde yapmıyorsunuz dimi? Bu dengesiz bir beden oluşturur sonuçları da size zarar getirebilir.

  • Yaptığınız çalışmayı stüdyo dışına da taşıyın. Gün içinde postürünüzü koruyun, hep dik durmaya özen gösterin. Karın kaslarınızı içerde tutun, düzgün yürüyüş ve doğru oturuş pozisyonlarınıza dikkat edin.


 


 

Hayata Geçirilmiş Her Bilgi, Kazanmaktır”

Sevgilerimizle…

Gökhan Rüstemoğlu