Hamile Pilatesi

Anne adayları hamile kalmaya karar veriği süreden itibaren seanslar başlayabilir. Burada ki amaç gebeliğe fiziksel olarak hazırlanmaktır. Omurga eğrilerinin açıları, kas kütlesinin hem yeteri kadar hem de esnek, kullanışlı olması, pelvic dengenin yerinde, eklem ve bağların sağlıklı olması, nefes kapasitesinin dengeli olması kısacası doğru postüre gelmek. Bunu sağladığımızda gebelik çok daha sağlıklı ve risksiz geçerken oluşabilecek rahatsızlıkların da önüne geçmiş oluyoruz.

Ve gebelik döneminde dr.un da onayı ve kontrolünde çalışmalar devam ediyor. Hamile kalınan süreç ve doğum anında kullanılacak nefes tekniklerinin öğretilmesi ile başlayan sağlıklı hareketler bütünüdür. Solunum kaslarını daha etkili kullanabilmek önceliktir. Anne adayının nabzını yükseltmeden, kassal esnekliğini koruyacak ve güçlendirecek çalışmalara dayanır. Normal doğum yapabilmesi için yeterliliğini korumasını ya da geliştirmesini sağlıyoruz.

Doğum sonrası egzersizlere başladığımızda bedeni artık daha hızlı forma getirebiliyoruz. Yine dr kontrolünde devam eden süreç, annenin hormon dengesini düzenleyebiliyor. Emzirme sürecindeki süt artışından, oluşan ödemin daha kolay atılmasına kadar birçok fayda sağlıyor. Esneyen ve gevşeyen kas yapısını daha hızlı toparlayıp, omurgaya binen yük dengeleniyor. Oluşabilecek doğum sonrası depresyonu engellerken, günlük yaşama da hızlı adapte olmuş oluyor.